Elérhetőségek

Brunszvik Teréz Római Katolikus Óvoda, Hévíz

Cím: 8380 Hévíz,
Sugár u.7.
Óvodavezető:
+36/83-540-010
Sugár u. 7. óvoda: +36/83-343-350
Egregy óvoda:
+36/83-343-322
E-mail:
ovoda@hevizegregy.hu


Jó gyakorlataink, innovációink


Jó gyakorlataink


Értelemnyitogató fejlesztő programunk, „Látom, hallom, mondom, csinálom.”
„ Jó gyakorlatunk” célja az óvodás gyermek tanulási folyamatának támogatásához, a tanulási zavarok megelőzéséhez olyan lehetőségeket ajánl, amelyek segítik az iskolássá érés folyamatát. A 3 – 7 éves korosztály ebben az időszakban a legfogékonyabb, ezért felelősek vagyunk mi óvónők, hogy ez alatt az idő alatt hatékonyan fejlesszük őket.
Rendezni kell azokat a részképesség hiányokat, amelyek az iskolába lépéskor tanulási nehézségeket okoznak. Ebben a korban készül fel az idegrendszer, válik éretté azokra a feladatokra, mint például az írás, olvasás, számolás.

A szülők sokszor nem is gondolnak arra, hogy milyen nagy problémát, tanulási nehézséget okozhat egy gyermeknél a mászás, kúszás, forgás, hintázás, egyensúly hiánya. Mindannyian tapasztaljuk, hogy nemcsak 3 -4 éveseknél, de sokszor az 5 – 6 éveseknél is napi rendszerességgel megjelenik csoportszobai játékként a csúszás, mászás (kiskutyák, kiscicák) mozgás sora. Azonban az is fontos, hogy észrevegyük, illetve kiszűrjük azt a kisgyermeket, aki ezt nehezen, nem szívesen vagy egyáltalán nem csinálja. Különböző ingerekre van szükség ahhoz, hogy az agyi ideghálózat megfelelően kialakuljon. Ha a váltott kéz – láb mozgásban zavar keletkezik akkor ez később az agyféltekék szinkronizációjában is zavart okozhat, ami betűtévesztést vagy figyelemzavart idézhet elő. A kisgyermek ne csak térben, hanem síkban is tudjon tájékozódni (ne csak padon vízszintesen, hanem mászókán, bordásfalon felfelé – lefelé – oldalirányba is tudjon mozogni). Ezek kimaradása, mind-mind figyelmeztető jelek az óvónőnek, hogy az idegrendszer egyes területei éretlenek. Tapasztaljuk, hogy a gyermekek egyre kevesebbet mozognak, egyre kevesebbet tartózkodnak a szabad levegőn. Szülői hatásra inkább a benti tevékenységeket részesítik előnyben. Mivel a mozgás az idegrendszeri érés és a fejlesztés alapja, a mi feladatunk, hogy a szülőket felvilágosítsuk, tájékoztassuk, a mozgás fejlesztő hatásáról.

Jó gyakorlatunk tartalmazza a szükséges szűrővizsgálatokat, fejlesztési területeket, ötleteket ad a tevékenységben megvalósuló fejlesztéshez fejlesztési területek szerint, módszertani útmutatóval is szolgál, mely fejlesztési helyzetek, és elvek ismertetése után komplett fejlesztési tervet is bemutat.

 

Tovább gyakorlatainkazt és innovációinkat megtalálják a csatolt fálj-ban.



Csatolt fájl(ok)





Vissza az előző oldalra!
Brunszvik Teréz Római Katolikus Óvoda, Hévíz - Magyar